29 August 2009

Harapanku Impianku

HARAPAN DI BULAN RAMADHAN. .
Alhamdulill
ah. . .sampai ke hari ini Dayang masih dapat menunaikan kewajipan Dayang sebagai seorang Muslim iaitu berpuasa. Solat Sunat Tarawih masih dapat dilaksanakan tanpa ada sebarang masalah. Moga-moga pada hari-hari yang berikutnya Dayang masih mampu untuk menjalankan kewajipan berpuasa di bulan yang mulia ini.Al-maklumlah. . .(faham-faham je laa;))


Segalanya berbeza
...mengapa ya?? Perasaan yang Dayang rasakan ini memang aneh tapi ianya memberi kesan yang positif pada diri Dayang. Dayang merasakan ketenangan. . .kedamaian. . .yang tak pernah Dayang rasakan sebelum ini. . .hmm . .sesungguhnya ALLAH MAHA MENGETAHUI.


PMR??! Oh tidakkk!!
PMR is just around the corner. . .Dayang sedang bersiap-sedia untuk menghadapinya. Dayang ingin melakukan yang terbaik untuk diri Dayang. . .untuk adik-adik. . .untuk mama dan ayah. Dayang tak nak lagi mengecewakan mereka yang benar-benar mengharapkan Dayang agar mendapat 8A. Kalau dulu dalam UPSR Dayang dapat 4A 1B, mama dan ayah kecewa. . .kawan-kawan Dayang dapat 5A. .tapi Dayang takk. .Dayang pun turut kecewa. Dayang menangis kerana tak dapat nak membanggakan mama dan ayah. .tapi. .kali ini Dayang tak nak mengalah! Prestasi Dayang semakin meningkat.
Kalau dulu
Mathematics (kat sekolah menengah...Dayang rasakan sgt ssh!!T-T) Dayang dapat E (tak percaya???betul...), dalam ujian kali ini Dayang dapat A. Kemahiran Hidup Bersepadu (Dayang ambil ERT;)) pun meningkat. . .Sejarah. . .Geografi. . .Bahasa Inggeris. . .Bahasa Malaysia. . .Science dan Pendidikan Islam. Berkat usaha Dayang dan dengan izin Allah, Dayang berjaya meningkatkan prestasi! . . .ALHAMDULILLAH. . .












0 teguran:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin